En del av Singö kust

Canon EOS 700D, Tamron Makro 0bjectiv
 
De här bilderna är från min familjs landställe på Singö. Huset ligger omslutet av skogen men bara fyra minuter bort ligger kusten som vetter ut mot Östersjön. 
Man kan ta SL buss ända ut till mitt landställe som ligger ca en timme utanför Norrköping. Det är sjukt bra! Ifall man åker ut hit ofta så blir SL kortet verkligen värt pengarna om man jämför med vad bensinen kostar.
Jag vet tyvärr inte vad de övre växterna heter, men på den sista bilden är det med stor sannolikhet Midsommarblomster vi ser. Eller en nära släkting som trivs vid kusten :P
 
Det som är tråkigast med att ha ett landställe nära kusten är att det är så himla kallt i vattnet. Jag testade att läsa en bok och doppa med fötterna i vattnet, men det var för kallt...



Kommentarer från er.


»Hehe jo det blir lätt så när vädret är som det är ^^

Ganska gosigt lejon ändå! nästan så man ville klättra över dit och mysa lite

2014-07-21 // 20:06:08

Tack du! :D Tycker snarare att den är vanlig, hehe! Dock fick inte jag bestämma eftersom jag bara va andrefotograf :)

Jag jobbar fulltid på ABB, sommarjobbare men ändå 8 timmar per dag och sen så har jag företaget på sidan av, som jag håller på med 24/7 rent ut sagt :)
Låg brännvidd? Menar du inte stor bländare? ^_^ Körde med mitt 40 f/2,8 Macro till min D7000 :)

Svar: Spännande att få jobba på ett stort företag som ABB! Vad gör du där?
hehehe jag menade stor bländare XP Fattar inte att jag kan ha så svårt med de där termerna.. Okej. Jag funderar på att köpa Canon Markro objektiv till min Canon 700D, har ett Makro från Tamron men det blir aldrig sån där jätte suddig bakgrund.
vartrikareliv.blogg.se

2014-07-21 // 20:53:50

Ja de är ganska kul, inte nå viktigt egentligen. Order sidan är jag på, sorterar mail, lägger in order i arkiv och sånt :)

Haha man lär sig så småningom ;)Tamron ska va bra, de gäller bara att köra på största bländaren och gå nära :)

Svar: OKej, bra jobb i alla fall :)
Jo den är rätt bra, men har läst att det ska vara bättre att ha ett Canon Makro till en Canon kamera. Vet du om det är så?
vartrikareliv.blogg.se

2014-07-21 // 21:04:48

Ja, de är helt toppen. Är riktigt ledsen över att jag bara har 1 ½ vecka kvar :(

Hm, alltså... De bror helt på faktiskt. För om man kollar på typ Sigma 50 f/1,4 och Nikkon 50 f/1,4 så är Sigmas faktiskt bättre. Så oftast så är de inte som man tror ;) Och tamron är riktigt bra!

Svar: Du kanske får komma tillbaka :)
Okej, bra att veta ^^ Kanske bara mer är sugen på att köpa något nytt hehe
vartrikareliv.blogg.se

2014-07-22 // 10:05:55

Förhoppningsvis så är jag välkommen tillbaka efter att min tid som skolfotograf är över i oktober :) Vill verkligen inte vara arbetslös (förutom företaget då) i vinter!

Hehe du brukar vara så ;)

Svar: Åh är du skolfotograf också? Vad roligt! Hur gick du tillväga förresten när du etablerade ditt företag?
vartrikareliv.blogg.se

2014-07-22 // 21:25:03

Jag kommer köra min fösta säsong nu i höst :) Utbildning om 2 veckor :D
Jag bestämde mig att de var de jag ville göra och så skickade jag in ansökan till skatteverket. Fick beslut att jag fick de på prov, bokade möte med dom för att visa att det är precis detta jag vill göra och fick de beviljat på heltid :)

Svar: Vad spännande! Lycka till! :DDet var modigt gjort, roligt att det har gått bra. Jag är inte ens nära att starta eget företag, men jag tycker det verkar roligt (om än mycket jobb). Men hur fick du ihop en klientel / når ut till folk?
vartrikareliv.blogg.se

2014-07-22 // 22:29:06

Ja de ska bli super roligt :D Taaaack!
De är jobb 24/7 och man måste alltid tänka på företaget , men de är kul :) Jag vet inte riktigt, min blogg och facebook har väl vart main i början men nu är de kunder som rekommenderar osv :)

Svar: Aa jag kan förstå att det är så. Okej, då vet jag, bra jobbat av dig i alla fall! Hoppas det fortsätter gå bra :)
vartrikareliv.blogg.se

2014-07-22 // 23:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback